ABD'li uçak üreticisi Boeing'in yüzde 33 zam önerisini yetersiz bulan işçiler, grev yapma kararı aldı. Uluslararası Makinistler ve Havacılık İşçileri Birliği (IAM) sendikası, oylamaya katılan işçilerin yüzde 94,6'sının dört yıl içinde yüzde 33 zam öngören geçici sözleşmeyi kabul etmediğini açıkladı.

İşçiler verilen tavizlerle zor duruma düştü

IAM 751. Bölge Başkanı Jon Holden, işçilerin ezici bir çoğunlukla grev kararı aldığını belirtti. Holden, işçilerin uzun süredir düşük ücretler ve Boeing’in işleri başka ülkelere taşımasını engellemek adına 2008'den beri emeklilik ve sağlık hizmetlerinde verdikleri tavizler nedeniyle zor durumda olduklarını ifade etti.

Boeing "Müzakerelere hazırız" dedi

Boeing, grev kararının ardından yaptığı açıklamada, "yeni bir anlaşmaya varmak için masaya dönmeye hazırız" ifadesini kullandı. Açıklamada, "IAM liderliği ile vardığımız geçici anlaşmanın üyeler tarafından kabul edilebilir olmadığı mesajı açıktı. Çalışanlarımız ve sendika ile ilişkilerimizi yeniden düzenlemeye kararlıyız" denildi.

İşçiler yüzde 40 zam istiyor

Sendika üyeleri, sosyal medyada sözleşme hakkında eleştirilerini dile getirirken, daha yüksek bir zam talep ettiler. Boeing'in önerdiği yüzde 33’lük zam, sendikanın müzakerelerde istediği yüzde 40’lık artışın altında kaldı.

Boeing ikinci çeyrekte 1,44 milyar dolar zarar açıkladı

Grevin, Boeing’in zaten zor bir dönemden geçtiği bu süreçte şirketin mali durumunu daha da zorlaştıracağı belirtiliyor. Boeing, bu yılın ikinci çeyreğinde 1,44 milyar dolar net zarar açıklarken, gelirleri yüzde 14,6 oranında düştü. Bununla birlikte, şirketin yaşadığı mali sıkıntılara rağmen, Boeing'in hâlâ 500 milyar doları aşan dev bir sipariş birikimine sahip olduğu da vurgulanıyor.

THY ve AJet özelleştirilecek mi? Bakan Uraloğlu'dan açıklama THY ve AJet özelleştirilecek mi? Bakan Uraloğlu'dan açıklama

İşçilerin 2008'deki grevinin günlük maliyeti 100 milyon dolardı

Boeing işçileri en son 2008 yılında greve gitmişti ve 8 hafta süren bu grev, şirkete günlük 100 milyon dolarlık bir kayba neden olmuştu. Boeing’in 2008'dekine kıyasla daha zor bir mali durumda olduğu ifade ediliyor. Şirket, 2018 ve 2019 yıllarındaki kazalardan bu yana "737 Max" uçaklarıyla ilgili 27 milyar dolarlık bir kayıp yaşadı.

Kaynak: Haber Merkezi