Fabrikası yanan Oba Makarna'nın hisseleri işleme kapatıldı Fabrikası yanan Oba Makarna'nın hisseleri işleme kapatıldı

Migros'un 2024 yılı ilk yarısındaki mali performansı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla belirgin bir düşüş gösterdi. Şirketin net kârı, geçen yılın aynı dönemindeki 5,4 milyar TL seviyesinden yüzde 63 oranında gerileyerek önemli bir kayıp yaşadı.

Migros'un net kâr marjı ise 2024’ün ilk çeyreğinde yüzde 2,4 iken, ikinci çeyrekte yüzde 0,9’a düştü. Şirketin TMS 29 dahil FAVÖK marjı yüzde 5,3 seviyesinde gerçekleşti.

Satış gelirleri yılılk bazda yüzde 11 arttı

Migros'un satış gelirleri, ikinci çeyrekte yıllık bazda yüzde 11 artış gösterdi ve ilk yarıda toplam 121,1 milyar TL'ye ulaştı. Özellikle online satışların toplam satışlar içerisindeki payı, tütün ve alkol ürünleri hariç tutulduğunda, yüzde 19,5’e yükseldi.

Brüt kâr ise ikinci çeyrekte, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20,4 artarak 14,7 milyar TL'ye çıktı. İlk yarı itibarıyla brüt kâr, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 21 artışla 26,267 milyar TL'ye ulaştı ve brüt kâr marjı yüzde 8,9'a yükseldi.

Asgari ücret zammı kârlılıkta baskı oluşturdu

FAVÖK, 3,358 milyon TL olarak gerçekleşerek, geçen yıla göre yüzde 49 artış gösterdi. FAVÖK marjı ise 2024’ün ilk çeyreğindeki yüzde 1,2’den, ikinci çeyrekte yüzde 5,3’e yükseldi. Asgari ücrette yapılan artışın tüketici talebini olumlu etkilemesine rağmen, personel giderlerindeki artışın şirketin operasyonel kârlılığı üzerinde baskı oluşturduğu belirtildi. Şirketin pazar payı ise 30 baz puan artarak 9,7 puana ulaştı.

Şirketin öz kaynakları, yıllık yüzde 18 reel artışla Haziran 2024 sonunda 45,8 milyar TL’ye ulaştı. Ancak serbest nakit akışı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26 azalarak 6 milyar TL’ye düştü.

İkinci çeyrekte 103 yeni mağaza açıldı

Migros, yılın ikinci çeyreğinde 103 yeni mağaza açarak operasyonlarını genişletmeye devam etti. Toplam mağaza sayısı 3.490’a, online mağaza sayısı ise 1.185’e ulaştı.

Şirketin yatırım harcamaları 8,5 milyar TL’den 8 milyar TL’ye revize edilirken, mağaza sayısı hedefi ise 250’den 350’ye çıkarıldı. Ayrıca, satış büyümesi ve FAVÖK marjı beklentileri de revize edilerek, FAVÖK marjı yüzde 4,5-5,00 aralığına, satış büyümesi ise yüzde 10 seviyesine çekildi.

Kaynak: Haber Merkezi