Fibabanka Genel Müdürü Ömer Mert, bankacılık sektöründeki dijital dönüşüm ve servis bankacılığı hakkında bilgi verdi.
Bankacılığın Türkiye'de teknoloji ve dijital alanlarda önemli gelişmeler kaydettiğini vurgulayan Mert, dünyadaki yeni bankacılık yaklaşımlarının şube dışına çıkmasıyla açık bankacılık ve servis bankacılığı kavramlarının öne çıktığını ifade etti.
Türkiye’de son iki yılda BDDK ve TCMB tarafından birçok düzenleme yapıldığını belirten Mert, 2022 başında dijital bankacılık ve servis bankacılığı düzenlemelerinin devreye girdiğini söyledi. Fibabanka’nın BDDK’dan onay aldığını ve Getirfinans ile bankacılık faaliyetine başladığını ekledi.
Mert, "Bankacılık dışındaki e-ticaret siteleri artık müşterilerine birebir bankacılık hizmeti verebiliyor" dedi.
"Daha büyük banknotlara ihtiyaç var"
Fibabanka Genel Müdürü Mert, daha büyük banknotlara olan ihtiyacı ve şubelerde yaşanan operasyonel sorunları dile getirdi.
ATM cihazlarının para saymaktan bozulmaya başladığını ve bazı banknotları koyamadıklarını belirten Mert, şubelerde para sayma yükünden dolayı müşterileri ATM cihazlarına yönlendirdiklerini belirtti.
Öngörülen yeni banknot çıkışının olmadığını ve bu sürecin uzun bir süreç olduğunu belirten Mert, yasal düzenlemelerin vakit aldığını ve bu durumun operasyonel açıdan büyük yük getirdiğini vurguladı.
Mert, kısa vadede çözülmesi gereken bir problem olduğunu ve bazen şubelerde ev alım satımı sırasında tüm gün boyunca para sayıldığını ekledi. "Büyük banknot ihtiyacı yüzde 100 var" diyerek, bu sorunun acilen çözülmesi gerektiğini ifade etti.