İstanbul Karaköy’de bir çay ocağı işletmecisi olan Ömer Seçkin, çay fiyatlarındaki artışın ardından menüsüne 'askıda çay' uygulaması olarak da adlandırılabilecek 'yarım çay' ve 'fakir çayı' gibi alternatifler ekledi. İşletme girişine astığı “Yarım çay bulunur” ve “Fakir çayı bulunur” yazıları, sokaktan geçen herkesin dikkatini çekiyor.

Seçkin, fakir çayı uygulamasını şöyle anlatıyor:

Askıda çay yazdığımda herkes bu fırsattan yararlanıyordu, parası olan da olmayan da. Ancak 'fakir çayı' dediğinizde, gerçekten ihtiyacı olmayan insanlar bunu talep etmiyor. Bu şekilde, desteğin doğru kişilere ulaşmasını sağlıyoruz. Bu çaylar emekliler ve maddi sıkıntı yaşayan kişiler için. Bazı müşteriler 'emekliler çayı' diye yazmamı önerdi, ama bu gurur kırıcı olabilir diye düşündüm.

Yarım çayın fiyatı 4,90 TL

Çay fiyatlarının 7,5 TL’den 9 TL’ye yükselmesinin ardından müşterilerin fiyatlara tepki göstermesi üzerine "yarım çay" fikrini geliştirdiğini söyleyen Seçkin, bu uygulamanın da ilgi gördüğünü belirtiyor:

Bardağın yarısını dolduruyorum, fiyatı 4,90 TL. Müşteriler espriyle yaklaşıyor ama bu alternatifi talep edenler de var. Hem sembolik hem de bütçeye uygun bir çözüm.

Volkswagen'da kriz büyüyor! Audi fabrikası için alıcı bulamadı Volkswagen'da kriz büyüyor! Audi fabrikası için alıcı bulamadı

Yükselen enflasyona yaratıcı çözümler

İstanbul gibi büyük şehirlerde hissedilen yüksek enflasyon ve düşen alım gücü, bireyleri ve esnafları yaratıcı çözümler geliştirmeye zorluyor. Daha önce gündeme gelen "boş tost" ve "boş baklava" gibi alternatiflere şimdi de yarım çay ve fakir çayı gibi askıda çay uygulamaları eklenmiş durumda. Bu tür girişimler, hem ihtiyaç sahiplerinin günlük yaşamlarını bir nebze kolaylaştırıyor hem de toplumsal farkındalık yaratıyor.

Kaynak: ANKA