Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Renault, 2024 yılında Türkiye'de en çok satan otomobil markası oldu. Geçtiğimiz yıl boyunca 117.919 adet Renault marka otomobil satılırken, Fransız üreticiyi 87 bin adet ile Fiat ve 74 bin adet ile Volkswagen takip etti.
Ticari araç satışları da dahil edildiğinde ise Fiat, 138 bin adedi aşan satış rakamıyla liderliği ele geçirdi.
Çinli otomobil markalarının yükselişi sürdü
Türkiye otomobil pazarında yükselişini sürdüren Çinli markalar, 2024 yılında da dikkat çekici bir performans sergiledi. Chery, 57 bin adetlik satışla beşinci sırada yer alırken, Hyundai 58 bin, Toyota 51 bin, yerli otomobilimiz Togg ise 30 bin adetlik satış rakamına ulaştı. Opel 45 bin, Honda 23 bin ve Peugeot ise 53 bin adetlik satış gerçekleştirdi.
Otomobil pazarı 2024'te büyüdü
ODMD verilerine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2024 yılında bir önceki yıla göre %0,5 oranında artarak 1.238.509 adete ulaştı. Otomobil satışları %1,3 artışla 980.341 adet olurken, hafif ticari araç pazarı ise %2,7 azalarak 258.168 adet olarak gerçekleşti.
Aralık'ta satışlar arttı
2024 yılı Aralık ayında ise otomobil ve hafif ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı ayına göre %7,3 artarak 170.249 adete çıktı. Otomobil satışları %6,6 artışla 134.811 adet, hafif ticari araç pazarı ise %9,9 artışla 35.438 adet olarak kaydedildi.
SUV araçlara yoğun ilgi
ODMD verilerine göre, 2024 yılında pazarın %85,7'sini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller %55,4 pay ile liderliği alırken, B segmenti otomobiller %29,8 pay ile ikinci sırada yer aldı. Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise SUV araçlar %56,8 pay ve 556.548 adetlik satışla en çok tercih edilen segment oldu. SUV'ları, %25,4 pay ile Sedan ve %16,8 pay ile Hatchback otomobiller takip etti.