Bakanlık, özellikle sosyal medya, kısa mesaj veya e-posta yoluyla gelen tatil fırsatlarının dikkatle değerlendirilmesi gerektiğini vurguluyor. Tekliflerde yer alan tesis görselleri, logo ve işaretlerin doğruluğu mutlaka teyit edilmeli. Ayrıca, tercih edilen seyahat acentesinin veya otelin resmi kayıtlara sahip olup olmadığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı (www.kulturturizm.gov.tr) ve Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) (www.tursab.org.tr) web sitelerinden kontrol edilebilir.

BOTAŞ ve Total arasında 10 yıllık LNG anlaşması BOTAŞ ve Total arasında 10 yıllık LNG anlaşması

Online olarak yapılan rezervasyonlarda, seyahat acentesinin veya otelin web sitesindeki adres, unvan ve iletişim bilgilerinin eksiksiz olduğundan emin olunmalı. Ayrıca, web sitesinin Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ne (ETBİS) kayıtlı olması da güvenilirlik açısından önemli bir kriter.

Paket tur sözleşmesinde tüketicinin hakları

Tüketicilerin, paket tur sözleşmelerini belirli koşullar altında feshetme hakkı bulunuyor. Tur başlangıcından en az 30 gün önce yapılan yazılı bildirimlerle, vergi gibi yasal yükümlülükler hariç, ödenen ücretin tamamı iade alınabilir. 30 günden daha kısa süre kala yapılan iptallerde ise sözleşmede belirtilen oranda kesinti yapılabilir.

Mağduriyet durumunda tazminat hakkı

Paket tur düzenleyicisinin sözleşmeye uymaması veya eksik hizmet sunması durumunda, tüketicilerin maddi ve manevi tazminat talep etme hakkı bulunuyor. Boşa geçen tatil süresi için bile tazminat alınabilir.

İhtiyari sigorta avantaj sağlayabilir

Bakanlık, bazı seyahat acentelerinin sunduğu, belirli bir süre kala cezasız iptal imkanı veren ihtiyari sigorta uygulamasının tüketiciler için avantajlı olabileceğini belirtiyor.

Hak arama yolları

Mağduriyet yaşayan tüketiciler, 2024 yılı için 104 bin TL'nin altındaki uyuşmazlıklarda tüketici hakem heyetlerine, bu tutarın üzerindeki durumlarda ise tüketici mahkemelerine başvurabilir. Tüketici mahkemelerine başvurmadan önce arabulucuya başvurmak zorunlu.

Kaynak: Haber Merkezi