Çinli teknoloji devi Xiaomi, bu yıl mart ayında tanıttığı ilk elektrikli aracı SU7 ile sektöre hızlı bir giriş yaptı. Tesla Model 3’ten 4 bin dolar daha uygun fiyatla satışa sunulan SU7, kısa sürede büyük ilgi görerek 75 binden fazla teslimat sayısına ulaştı.
Kasım sonuna kadar bu sayının 100 bine çıkması beklenirken, premium model olan SU7 Ultra için de 3 bin 600'den fazla ön sipariş alındı.
Xiaomi’nin elektrikli araç sektöründeki bu hızlı ilerlemesi, markanın 2021’de üretim tesislerini kurmasının ardından geldi. Sadece üç yıl önce elektrikli araç üretim planlarını açıklayan Xiaomi, kısa süre içinde SU7 modeliyle piyasaya güçlü bir giriş yaparak Tesla gibi devlerle rekabete başladı.
Tesla fiyat indirimine gitti
Xiaomi’nin SU7 modeliyle pazara sunduğu rekabetçi fiyat stratejisi, Tesla’yı da harekete geçirdi. Tesla, Model 3’te fiyatı 2 bin dolar düşürerek bu rekabetteki yerini korumayı amaçladı.
Elektrikli araç üretiminde hız, Xiaomi’yi sektördeki diğer Çinli markalardan da ayrıştırıyor. Örneğin, Xpeng ve Nio 100 bin üretim rakamına yaklaşık altı yılda ulaşırken, Tesla bu hedefe 12 yılda ulaştı. Xiaomi ise, pazara daha yeni girmesine rağmen ilk yılında 100 bin teslimat hedefini tutturmayı amaçlıyor.
Xiaomi’nin bu hızlı yükselişi, elektrikli araç sektöründe dengeleri değiştirecek gibi görünüyor.