ABD merkezli kahve zinciri Starbucks, temmuz-eylül dönemine ait küresel satış verilerini açıkladı. Buna göre, şirketin küresel satışları bu çeyrekte yüzde 7 düşerek, üst üste üçüncü çeyrekte de düşüş yaşandı.
Starbucks, İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırıları nedeniyle dünya genelinde protesto ve boykot kampanyalarıyla karşı karşıya kaldı. Bu durum, mağazalardaki müşteri trafiğini olumsuz yönde etkiledi.
Hisse başına kârı bir yılda yüzde 25 azaldı
Şirketin mali takviminde 29 Eylül'de sona eren dördüncü çeyrekte, küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları yüzde 7 azaldı. Aynı dönemde, Starbucks'ın hisse başına kârı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 azalarak 80 sente düştü. Yıl genelinde ise küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları yüzde 2 geriledi.
Starbucks'ın 2025 beklentileri askıya alındı
Starbucks, üst yönetici değişimi ve şirketin mevcut durumu göz önüne alarak, 2025 mali yılına dair beklentilerini açıklamayı askıya aldı. Şirket, mali yıl boyunca temkinli tüketici ortamı, hedefli yatırımların müşteri davranışlarını iyileştirmemesi ve Çin'deki makroekonomik ve rekabetçi ortamın sonuçları baskıladığını belirtti.
"Yatırımlara rağmen müşterilerdeki azalış engellenemiyor"
Starbucks Mali İşler Direktörü (CFO) Rachel Ruggeri, yapılan yatırımlara rağmen müşteri trafiğindeki düşüşün önlenemediğini belirtti. Ruggeri, verimlilik çabalarının plana uygun şekilde devam ettiğini ancak trafikteki düşüşün etkisini aşamadığını vurguladı. Şirketin yeniden canlanma planları üzerinde çalıştığını ancak bunun zaman alacağını ifade etti.
Starbucks hisselerindeki düşüş, CEO değiştirdi
Eylül ayında yaklaşık 1 yıldır görevde olan Starbucks CEO’su Laxman Narasimhan görevden alınmış, yerine Chipotle CEO’su Brian Niccol atanmıştı. Narasimhan’ın görev süresi boyunca Starbucks hisseleri, küresel satışlardaki düşüşün etkisiyle yüzde 21 gerilemişti.