Fabrikası yanan Oba Makarna'nın hisseleri işleme kapatıldı Fabrikası yanan Oba Makarna'nın hisseleri işleme kapatıldı

Bu yıl içerisinde Borsa İstanbul'da işlem görmeye başlayan 12 şirketin son üçü fiyasko ile sonuçlandı. Rönesans Gayrimenkul, Lila Kağıt ve Koton, borsada işlem görmeye başladıktan sadece birkaç gün sonra taban yaptı. Mevcut olarak üç şirket de açılış fiyatının altında işlem görürken, bu halka arzları düzenleyen AK Yatırım'a yönelik tepki büyüyor.

Koton ve Lila Kağıt taban fiyatının altına düştü

KOTON hisseleri 10 Mayıs cuma günü Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı ve ikinci gününde tavan bozarak açılış fiyatına kadar düştü. 30,50 TL'den halka arz olan KOTON hisseleri, 16 Mayıs itibarıyla 30,14 TL'den işlem görüyor. Bu, 10 Mayıs'taki 33,54 TL'lik tavan fiyattan yüzde 10'luk bir düşüş anlamına geliyor.

KOTON'un hemen öncesinde, 9 Mayıs'ta borsada işlem görmeye başlayan Lila Kağıt da (LILAK) benzer bir duruma sahne oldu. Lot başına 37,39 TL'den halka arz olan LILAK, ikinci gününde tavan bozmuştu. İlk gün 41,14 TL'ye ulaşan LILAK, bugüne kadar yüzde 13'e yakın oranda değer kaybederek 35,82 TL'ye düştü.

Öte yandan, iki şirket de halka arzlardan gelen sermayeyi büyüme amacıyla kullanacaklarını açıklamıştı.

Halka arz rüzgârı sona mı eriyor?

2023 itibarıyla halka arzlar, özellikle küçük yatırımcılar için bir kazanç kapısı haline geldi. 2024'te de bu furya devam etti ve katılımcı sayısı 3 milyona yaklaştı. Ancak, son üç halka arz yatırımcılar için tam anlamıyla fiyasko ile sonuçlandı. Bu üç şirketin halka arzlarını düzenleyen AK Yatırım ise tepkilerin odağına yerleşti.

Şirket, KOTON ve LILAK'a ek olarak, Nisan ayında "Son 2 yılın en kötü halka arzı" olarak tanımlanan Rönesans Gayrimenkul'ün (RGYAS) de halka arzını düzenlemişti. 17-19 Nisan tarihleri arasında lot başına 135 TL'den talep toplayan RGYAS, 26 Nisan'da işlem görmeye başlamıştı.

İlk gün tavan yapan hisse, ikinci gününde düşüşe geçmişti. Şu anda Rönesans Gayrimenkul, 148,5 TL'lik tavan fiyatının yüzde 17 altındaki 123,60 TL'den işlem görüyor.
 

Editör: Ege Korkmaz