Koton Mağazacılık Genel Müdürü Ahmet Bülent Sabuncu, Koton’un yurt dışı pazarlarında daha rekabetçi olabilmesi için üretim maliyetlerinin düşürülmesi gerektiğine dikkat çekti.

Koton’un üretim kapasitesinin büyük bir bölümünü Türkiye’de gerçekleştirdiğini belirten Sabuncu, şirketin ürünlerinin %80-82’sinin yerli üretim olduğunu vurguladı. Ayrıca, şirketin önümüzdeki dört yıl içinde 130 ila 150 yeni mağaza açma planı olduğunu duyurdu.

2023 yılı sonu itibarıyla yurt dışı satışlarının, Koton’un toplam gelirleri içerisindeki payının yüzde 34,5’e ulaştığını açıklayan Sabuncu, şirketin brüt kâr ve FAVÖK (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kâr) marjında artış beklediğini ifade etti.

Hisseler yüzde 6 yükseldi

Sabuncu, yatırımcılarla yapılan görüşmelerin planlandığı şekilde sürdüğünü belirterek, Koton’un halka açıklık oranının artabileceğini de söyledi. Bu gelişmelerin yanı sıra, Ekim ayında Macaristan pazarına giriş yapmayı planladıklarını ve yılın üçüncü çeyreğinde ciddi bir daralma beklemediklerini dile getirdi.

Borsa, faiz kararının ardından 10 bin puana yaklaştı Borsa, faiz kararının ardından 10 bin puana yaklaştı

Sabuncu’nun bu açıklamalarının ardından Koton’un borsadaki hisseleri yüzde 6 yükseldi. Şirketin hisseleri, bu artışla birlikte 23 TL seviyesini test etti ve yazım itibarıyla 22,62 TL civarında işlem görüyordu.

Koton Mağazacılık bu yılın Mayıs ayında 30,50 TL’den halka arz edilmişti. Mevcut fiyat seviyesi, hisse senedinin ilk halka arz fiyatına göre yüzde 30’luk bir düşüşü temsil ediyor.

Kaynak: Haber Merkezi