Volkswagen, bu ayın başında maliyetleri düşürme ve tasarruf tedbirleri kapsamında Almanya'daki fabrikalarını kapatma kararı aldığını ve 30 yıllık istihdam koruma anlaşmasını beş yıl erken sonlandıracağını açıklamıştı. Şirket, bu kararı Avrupa'daki yüksek enerji ve iş gücü maliyetlerinin rekabet gücünü düşürmesi ve azalan satışlarla gerekçelendirdi.

Volkswagen'in 2020'de Türkiye'deki fabrika yatırımından vazgeçmesinin ardından, Almanya'daki fabrikaları kapatmayı değerlendirmesi ve istihdam koruma anlaşmasını sonlandırma kararı, Alman otomotiv sektöründe büyük yankı uyandırdı.

Volkswagen ve Almanya'nın en büyük sendikalarından IG Metall arasında fabrikaların kapatılması ve işten çıkarmalarla ilgili toplu iş görüşmeleri Hannover'de başladı. IG Metall, Volkswagen’in bu kararına karşı çıkarak, 2030 sonrası için de iş güvencesi talep etti. Sendika ayrıca işten çıkarmaların tarihi bir hata olacağını vurguladı.

Sendikadan yüzde 7 zam talebi

Ücret müzakerelerinde IG Metall, Volkswagen işçileri için yüzde 7 oranında zam talep etti. Sendika temsilcileri, işten çıkarmalara karşı sert bir direniş göstereceklerini belirterek, üst yönetimi ve hükümetin bu konuda sorumluluk alması gerektiğini ifade etti.

Volkswagen için IG Metall baş müzakerecisi Thorsten Gröger, Hannover’daki açıklamasında, "İyi bir çoban koyunlarına bakar ve onları bir arada tutar. Volkswagen'in çobanı ise onları derilerini yüzmekle ve sonra da bir kasırgada dışarı atmakla tehdit ediyor. " diye ekledi.

Koton Macaristan'a açılıyor! Hisseleri 6 ayda yüzde 42 düştü Koton Macaristan'a açılıyor! Hisseleri 6 ayda yüzde 42 düştü

10 binlerce çalışanın 1 Aralık'ta iş bırakabileceğini belirten Gröger, "Kış geliyor ve o zaman, gerekirse, yönetim kuruluna gerçekten zor anlar yaşatacağız" diye konuştu.

"Volkswagen sendika fonlarının kamulaştırılmasından fayda sağlıyor"

Volkswagen İş Konseyi Başkanı Daniela Cavallo da Volkswagen’in tarihsel olarak sendika fonlarının kamulaştırılmasından fayda sağladığını hatırlattı. Cavallo, "Nazilerin o dönemde işçi hareketinden çaldığı bu sermaye, ortalama bir faiz oranıyla on yıllar boyunca milyarlarca avroya ulaşabilirdi. Bu para, bizim paramız, bugün Volkswagen Grubu'nda bulunuyor" dedi.

Cavallo, şirketle uzlaşmaya hazır olduklarını, ancak artık çözüm bulmanın şirket yönetiminin sorumluluğunda olduğunu vurguladı.

Kaynak: Haber Merkezi