Avrupa'daki elektrikli araç pazarında iddialı bir giriş yapmaya hazırlanan Çinli otomotiv devi BYD, Macaristan fabrikasında üreteceği ilk modelleri duyurdu. 2025 sonunda faaliyete geçmesi planlanan fabrikada, ilk etapta Dolphin, Atto 3 ve Atto 2 modelleri üretilecek.
BYD Avrupa'nın başındaki isim Stella Li, Macaristan fabrikasında 2025'in sonlarına doğru üretime başlamayı hedeflediklerini ve ilk olarak %100 elektrikli Dolphin ve Atto 3 modellerinin banttan ineceğini açıkladı. Li, fabrikada üretilecek üçüncü modelin ise bu iki model arasında konumlanan Atto 2 olacağını söyledi.
Atto 2, Avrupa'ya özel bir model olabilir
BYD Atto 2, isminden de anlaşılacağı üzere Atto 3'ten daha küçük bir SUV olacak. Markanın, geçtiğimiz Mart ayında Çin'de piyasaya sürdüğü Yuan Up modelini Avrupa'da Atto 2 adıyla üretmesi bekleniyor. Çin'de 13.400 dolardan başlayan fiyatlarla satılan Yuan Up, e-Platform 3.0 üzerine inşa edildi ve CTB (cell-to-body) teknolojisine sahip. 70 ve 130 kW'lık motor seçenekleri ve 32 kWsa ile 45 kWsa arasında değişen batarya kapasitesiyle 300 km ile 400 km arasında menzil sunuyor.
Seagull, AB vergileri nedeniyle ertelendi
BYD'nin Avrupa'da üreteceği dördüncü model Seagull olacak. Seagull, normalde Macaristan'da üretilen ilk BYD modeli olması planlanıyordu. Ancak, AB'nin Çin menşeli elektrikli araçlara ek vergi getirmesi markanın planlarını değiştirdi.
Volkswagen Grubu da 2026 yılında 25 bin euronun altında fiyatlandırılan kompakt elektrikli modellerini piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Bu gelişmeler, 2026 itibarıyla Avrupa'daki kompakt elektrikli otomobil pazarında rekabeti kızıştıracağa benziyor.
Çin'de iki yıldır pazar lideri olan BYD, Avrupa'da henüz istediği başarıyı yakalayamadı. Şirket, yaz aylarında Avrupa Futbol Şampiyonası ile sponsorluk anlaşması imzalamasına rağmen Ekim 2024'e kadar Almanya'da sadece 2157 otomobil satabildi. Stella Li, ülkedeki satışları yeniden yapılandırarak ve Avrupa'daki üretimi kademeli olarak artırarak başarıya ulaşacaklarına inanıyor.
Türkiye fabrikasında PHEV üretilecek
Li, Avrupa'da elektrikli araçlara yönelik talebin zayıflamasına da dikkat çekerek pazara daha fazla PHEV yani şarj edilebilir hibrit araç getireceklerini söyledi. Li, bu araçların tamamen elektrikli sürüşe geçiş öncesi bir alıştırma niteliğinde olduğunu belirtirken, Türkiye'de kurulacak fabrikanın ilk etapta şarj edilebilir hibrit araç üretimine odaklanacağını hatırlattı.